Albert Bierstadt
Albert Bierstadt's Oil Paintings
Albert Bierstadt Museum
Jan 8, 1830 - Feb 18, 1902. German-American painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  

Bierstadt.org, welcome & enjoy!
Albert Bierstadt.org
 

Alfred Sisley
Nussbaume bei untergehender Sonne, Anfang Oktober

ID: 75063

Alfred Sisley Nussbaume bei untergehender Sonne, Anfang Oktober
Go Back!



Alfred Sisley Nussbaume bei untergehender Sonne, Anfang Oktober


Go Back!


 

Alfred Sisley

French 1839-1899 Alfred Sisley Galleries Alfred Sisley (October 30, 1839 ?C January 29, 1899) was an English Impressionist landscape painter who was born and spent most of his life in France. Sisley is recognized as perhaps the most consistent of the Impressionists, never deviating into figure painting or finding that the movement did not fulfill his artistic needs. Sisley was born in Paris to affluent English parents; William Sisley was in the silk business, and his mother Felicia Sell was a cultivated music connoisseur. At the age of 18, Sisley was sent to London to study for a career in business, but he abandoned it after four years and returned to Paris. Beginning in 1862 he studied at the atelier of Swiss artist Marc-Charles-Gabriel Gleyre, where he became acquainted with Fr??d??ric Bazille, Claude Monet, and Pierre-Auguste Renoir. Together they would paint landscapes en plein air (in the open air) in order to realistically capture the transient effects of sunlight. This approach, innovative at the time, resulted in paintings more colorful and more broadly painted than the public was accustomed to seeing. Consequently, Sisley and his friends initially had few opportunities to exhibit or sell their work. Unlike some of his fellow students who suffered financial hardships, Sisley received an allowance from his father??until 1870, after which time he became increasingly poor. Sisley's student works are lost. His earliest known work, Lane near a Small Town is believed to have been painted around 1864. His first landscape paintings are sombre, coloured with dark browns, greens, and pale blues. They were often executed at Marly and Saint-Cloud.  Related Paintings of Alfred Sisley :. | Regatta in Molesey | Seine bei Port Marly, Mit dem Sandhaufen | Fog,Voisins (san35) | Avenue of Chestnut Trees | Brucke von |
Related Artists:
tidemand
Tidemand kom vid 17 års ålder till Köpenhamns konstakademi, studerade där i fem år, tänkte sedan utbilda sig till historiemålare i Munchen, men valde i stället på en kamrats råd Dusseldorf till studieort och reste dit 1837. Han blev elev av Theodor Hildebrandt, men tog tidigare intryck av Carl Friedrich Lessings relativt realistiska historiemåleri. Hans första större målning behandlade ett svenskt ämne, Gustaf Vasa talar till dalkarlarna vid Mora (1841). Målningen inköptes av Rhens och Westfalens konstförening samt förskaffade Tidemand ett resestipendium från Norge och beställning på en altartavla till Vor Freisers kirke i Kristiania. Han reste sedan till Munchen och Italien, återvände till Norge på ett kort besök sommaren 1842, gjorde en studieresa i fjälltrakterna för att samla material till en påtänkt fosterländsk historiemålning, men kom nu till klarhet över sitt mål. Han ville, som han själv yttrat, skildra detta kraftiga naturfolks karaktär seder och vanor. Hans första tavla i detta syfte var Sagoberätterskan 1844, inköptes av drottning Josefina och förskaffade konstnären medlemskap av svenska konstakademien. Efter nya studieresor i Norge målade han Söndagskväll i Hardanger köptes av Oscar I, på slottet i Kristiania och Gudstjänst i en landskyrka. Han bosatte sig 1845 på allvar i Dusseldorf och vann snart ett namn genom de norska bondelivsbilderna. Samma år målade Tidemand i samarbete med Hans Fredrik Gude den romantiska Brudefärden i Hardanger. Revolutionsoroligheterna hade vid denna tid drivit de norske konstnärerna hem till Norge, och det såg ut, som skulle konsten nu bli rotfäst i hemlandet. Impulsen till en nationell konst gavs, men då lugn åter inträdde, återvände konstnärerna till utlandet. Under de närmaste åren målade Tidemand för det av Oscar I uppförda lilla lustslottet Oskarshal, som pryddes av uteslutande norska konstverk, serien Norskt bondeliv. Hans sista arbete var förstudier till en aldrig utförd historiemålning, Kristian IV grundlägger Kristiania, beställd av Oscar II. Tidemand skapade även tre altartavlor. I samarbete med Gude målade han Afton på Kröderen (1849), Ljustring (1850), Likfärd på Sognefjorden (1853), Fiskare i fara (1859), med Sophus Jacobsen Lappar på renjakt (1873) och med Morten M??ller Sinclairs landstigning i Romsdalen (1875). Han blev av sin samtid hyllad som Norges främsta representativa konstnär. Hans betydelse ligger i att han i sin konst gav uttryck åt det nationella uppvaknandet i sitt hemland. På samma gång föreställde han det norska folket för den stora allmänheten i utlandet. I Tyskland betraktades han som en av de främsta representanter i samtidens konst. Han fick många utmärkelser såväl i Tyskland som i Paris och i England, och hans arbeten såldes till höga pris. Sina mest omtyckta målningar upprepade han med tillhjälp av flera medhjälpare gång på gång, några i ända till 12 exemplar. Många av hans arbeten är återgivna i kopparstick och litografi. L. Dietrichson utgav Adolph Tidemand, hans liv og hans værker (2 delar, 1878-79).
BLANCHARD, Jacques
French Baroque Era Painter, 1600-1638 He trained with his maternal uncle Nicolas Bollery (c. 1550/60-1630) from 1613 to 1618. He then set off for Italy but stopped at Lyon to work in the studio of Horace Le Blanc. Le Blanc left for Paris in 1623, and Blanchard is known to have finished a number of his works left in Lyon, including perhaps the Virgin and Child with a Bishop and a Woman Holding a Baby (Lyon, St Denis). At the end of October 1624 he reached Rome in the company of his brother Jean Blanchard, remaining there until April or May 1626. He was then in Venice until 1628, when he returned to Lyon via Turin.
Eduard von Grutzner
(May 26, 1846 - April 2, 1925) was a German painter and professor of art especially noted for his genre paintings of monks. Gretzner was born in 1846, the youngest of children, into a farming family in Groß-Karlowitz near Neisse, Upper Silesia in what is now Poland. The local pastor often visited his parents' home, as his father was a prominent member of the church. He recognized early on Eduard's talent and inclination for painting. Even as a child he drew on everything that fell into his hands. The administrator of a ducal country house in the neighborhood got him paper, and eventually the pastor gained him entrance to the Gymnasium (a university preparatory school) of Neisse, and brought him in 1864 with the help of an architect Hirschberg for art education at the private school of Herman Dyck in Munich.






Albert Bierstadt
All the Albert Bierstadt's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved